Szukanie pracy we Wrocławiu nie należy do najprostszych zadań. Wynika to przede wszystkim z rozmiarów miasta i jego liczby mieszkańców. Duże miasta charakteryzują się ogromną konkurencją na rynku pracy. Oto kilka praktycznych wskazówek, które pozwolą Ci zwiększyć skuteczność swoich aplikacji.
Podstawowym kryterium podczas wyboru oferty pracy jest wynagrodzenie. Faktycznie jest ono istotne – nie możesz jednak zapominać również o innych kwestiach. Nie ma człowieka, który świetnie poradziłby sobie w każdej branży. Wybieraj więc tylko te oferty, które pokrywają się z Twoimi kompetencjami i predyspozycjami. Dzięki temu łatwiej będzie Ci przekonać pracodawcę, że nadajesz się na dane stanowisko. Dlaczego? Odpowiedź jest prosta – dzieje się tak dlatego, iż piszesz prawdę i nie musisz koloryzować.
Rekruterzy, mając do wyboru ogromną ilość kandydatur, muszą kierować się prostymi kryteriami. Pierwszym z nich jest oryginalność aplikacji. Jeśli bowiem Twoje CV będzie po prostu czarno-białą historią zatrudnienia, nie opatrzoną nawet zdjęciem – szanse na otrzymanie informacji zwrotnej spadają niemal do zera. Oprócz tego zwróć również uwagę na wymagania zamieszczone w ogłoszeniu. Na ich podstawie stwórz listę kompetencji, którą umieścisz w CV. Tym samym pokażesz się jako idealnego kandydata.
W sieci znajdziesz wiele portali ogłoszeniowych, gdzie pod hasłem praca Wrocław ukryte są setki ofert pracy. Warto zwrócić uwagę przede wszystkim na te strony, które nie są do końca popularne i znajdują się dalej niż na pierwszej stronie listy wyników wyszukiwania. Są one bowiem rzadziej odwiedzane przez osoby szukające pracy. W związku z tym prawdopodobieństwo, że to Ty zostaniesz wybrany jest znacznie wyższe, niż w przypadku najpopularniejszych portali ogłoszeniowych, z których korzystają wszyscy.
Często kandydaci po wysłaniu CV zdają się zapominać na jakie stanowiska i do jakich firm aplikowali. Później podczas rozmowy kwalifikacyjnej ta niewiedza rzuca się w oczy – również rekruterowi. Jeśli chcesz pokazać się z dobrej strony, udowodnij że jesteś zaangażowany i poważnie podchodzisz do pracy. Poczytaj trochę o firmie, do której aplikowałeś. Zastanów się, jakie pytania mogą paść podczas rozmowy kwalifikacyjnej. Na wszelki wypadek zabierz ze sobą wydrukowane wersje posiadanych certyfikatów i zaświadczeń po odbyciu kursów zawodowych.